• klantenservice@binnenvaartwinkel.nl
  • 0180-641155 (ma-vrij 08:00 tot 17:00)
  • Gratis verzending vanaf € 50,00
  • Bestelling aan boord bezorgd
  • Eigen vervoer in ARA gebied
Veel gestelde vragen

De afdeling Klantenservice helpt u graag bij het oplossen van uw vraag, opmerking of klacht. Al uw vragen of eventuele klachten kunt u via de mail aan ons doorsturen, tijdens onze openingstijden kunt u binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie verwachten. Het emailadres is klantenservice@binnenvaartwinkel.nl. Daarnaast kunt u Binnenvaartwinkel.nl ook telefonisch bereiken op het nummer 0180-641155 wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 t/m 17:00.

Bestellen

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Stap 1

    • U bekijkt op de site welke producten u graag wilt kopen
    • Door middel van de knop ”toevoegen aan winkelwagen” kunt u de producten in uw winkelmandje plaatsen.
    • Hierdoor verschijnt een popup waar u het aantal producten van uw winkelwagen ziet.
    • Klik in de popup op uw aantal te wijzigen

    Stap 2

    • Klik in de popup op “ga naar winkelwagen” om het artikel te bestellen(of op “verder winkelen” om nog meer artikelen aan uw winkelmandje toe te voegen)
    • Te allen tijde kan u naar uw winkelwagen gaan: klik hiervoor op het winkelwagentje rechts boven in beeld.            

    Stap 3

    • Bekijk het winkelmandje of uw bestelling compleet is
    • Klik vervolgens op bestel producten

    Stap 4

    • Vul vervolgens uw gegevens, factuuradres en evt opmerkingen in en accepteer de algemene voorwaarden nadat u deze heeft gelezen.
    • Klik op verder

    Stap 5

    • Kies vervolgens de aflevermethode en betaal methode(zie het kopje betaalmogelijkheden en verzendkosten voor verdere informatie hierover)
    • Klik op verder

    Stap 6

    • Controleer of alle ingevoerde gegevens van de bestelling klopt
    • Klik op afrekenen om de bestelling te plaatsen

    Extra: U kunt bij stap 6 eventueel de bestelling gegevens uitprinten, de bestelling zal ook worden opgestuurd naar het opgegeven email adres.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Op de Binnenvaartwinkel bieden wij u een aantal verschillende manieren van betalen aan. Hieruit kan u kiezen welke methode het beste bij u past:

    Ideal:

    Bij deze betaalmethode kunt u tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U betaalt op binnenvaartwinkel binnen een beveiligde verbinding met de eigen vertrouwde methode afhankelijk van uw bank.

    Bankbetaling:

    Bestellingen die via de bank worden betaald dienen voor levering op onze rekening te zijn bijgeschreven, niet betaalde bestellingen zullen  niet worden verwerkt, en na 14 dagen uit het systeem worden verwijderd. Na 3 dagen zal een herinnerings-mail worden verstuurt om betalingen alsnog uit te voeren.

    Voor inlog klanten (bedrijven) dient de betaling te zijn voldaan binnen 14 dagen netto na factuurdatum. Bij overschrijding van deze betalingtermijn zullen alle verkregen kortingen vervalllen.

     PayPal:

    Bij uw aanmelding kunt u de gegevens van uw bankrekening of creditcard bij PayPal registreren. Uw bankrekening of creditcard wordt aan uw PayPal-rekening gekoppeld. U hoeft deze gegevens daarna nooit meer in te voeren bij het verrichten van een betaling. Om een betaling naar een PayPal-gebruiker te sturen, hoeft u slechts het PayPal emailadres van de ontvanger te weten. Nadat u een betaling goedkeurt, schrijft PayPal het bedrag automatisch af van uw rekeningsaldo of uw creditcard.

    Contant en pin betalingen:

    Goederen die worden afgehaald aan ons adres dienen contant of per pin te worden voldaan.

    Betalen na Leveren:

    Binnenvaartwinkel bied U de mogelijkheid te betalen na ontvangst, U dient dan voorlopig bij aanvullende informatie aan te geven dat U wilt betalen na ontvangst. Binnenvaartwinkel zal de betaling en de inning van deze dienst uit handen geven aan Accept+. Extra kosten zullen € 5,- bedragen. welke zullen worden gefactureerd. Tevens zal een aanbetaling van 50% incl de kosten van Accept+ worden verlangt.

    Accept+ zal een credit check uitvoeren, en bij negatief advies zal Binnenvaartwinkel niet overgaan tot levering.

    Aan een automatische link wordt momenteel gewerkt, om  het U nog makkelijker te maken. Onze excusses voor het dit tijdelijke ongemak.

    Inlog klanten:

    Voor inlog klanten gelden de bij de KvK gedeponeerde algemene voorwaarden zo ook de  vastgelegde betalingstermijnen en kortingen. 

    Eigendom: 

    Alle producten geleverd door Binnenvaartwinkel zullen eigendom blijven van de Binnenvaartwinkel, totdat betalingen van facturen volledig zijn voldaan. Alle niet betaalde producten zijn zonder verdere correspondentie per direct opeisbaar door Binnenvaartwinkel. Alle mogelijke kosten zullen door Binnenvaartwinkel worden verhaald.  

     Hoe wordt ik inlog klant:

    Als U een inlog account wilt krijgen kunt U contact opnemen met de Binnenvaartwinkel.

    Alle prijzen zijn incl btw

  • Hoe kan ik een bepaald product vinden op de site?

    Op de site zijn er meerdere zoekfuncties beschikbaar. U kunt bovenin de balk de naam van het gewenste product ingeven en vervolgens op  zoekknop  drukken.  Ook is er de mogelijkheid om uitgebreid te zoeken. U drukt dan op de knop uitgebreid zoeken, vervolgens kunt u zoeken op trefwoord of op merk. Als u op een bepaald merk wilt zoeken kunt u het merk aanvinken en vervolgens op  zoek drukken.  Daarna verschijnen alle producten van het gewenste merk.  Op de website kunt u aan de linkerkant zoeken op categorie. Onderaan de site staat het hele overzicht van productgroepen.

  • Kan ik mijn bevestiging nogmaals opvragen?

    Bij het afsluiten van de bestelling krijgt u een referentie nummer en krijgt u per email een bevestiging van uw bestelling. Het is mogelijk om nogmaals een bevestiging bij ons op te vragen. U kunt ons telefonisch of per mail bereiken en wij zullen dan nogmaals de bevestiging naar u sturen. Dit kan per mail of per post.  

Levering

  • Wanneer en hoe worden producten geleverd?

    U ontvangt de producten op de afgesproken afleverdatum. De afleverdatum kunt u terugvinden op uw bevestiging die u via de mail van ons heeft ontvangen. U heeft de goederen binnen 4 werkdagen in huis.

    U heeft daar kunnen aangeven waar uw bestelling geleverd moet worden, op uw huisadres, havenadres of bij een afhaalpunt naar keuze. Zodra het een huisadres betreft zal de bestelling worden afgeleverd door TNT post. Betreft het een havenadres of bestellingen inclusief gevaarlijke stoffen, dan zal het door ons eigen transport worden afgeleverd. Hierbij zal altijd telefonisch contact plaatsvinden.

    Mocht het door u bestelde product niet bij ons op voorraad zijn, dan nemen wij direct contact met u op. U heeft dan de keuze om de levering in delen te ontvangen, dan sturen wij u de overige producten wannneer deze bij ons binnen zijn. Als de door u bestelde producten een verschillende leveringsdatum hebben, kunt u er voor kiezen een aantal producten eerder te ontvangen. Natuurlijk stellen wij u op de hoogte van de verwachte levertijd van het product wat niet voorradig is.

    Als u na het plaatsen van een bestelling het afleverpunt wilt wijzigen, dan kunt u dat telefonisch aan ons doorgeven op het nummer  0180-641155 of u kunt een email sturen aan klantenservice@binnenvaartwinkel.nl met daarin het ordernummer van uw bestelling en het juiste afleveradres. Wij zullen u een bevestiging sturen zodra wij de wijziging hebben ontvangen en doorgevoerd.

  • Kan ik bestelde producten ook op een ander adres laten bezorgen?

    Via de website gemaakte bestelling heeft u een factuuradres en een afleveradres ingegeven. U kunt dit afleveradres wijzigen door het sturen van een email aan klantenservice@binnenvaartwinkel.nl of u kunt telefonisch contact met ons opnemen. Hierna zullen wij u een bevestiging sturen van het gewijzigde afleveradres.

Garantie

  • Kan ik bestelde producten ruilen/retourneren?

    Voor ruilen of retouren verwijzen wij u graag naar punt 10. 

  • Garantie

    Binnenvaartwinkel.nl houdt zich aan de wettelijke garantie. Hierin staat wat u als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/rechten-bij-aankoop/consumentenkoop/

  • Klachten

    Mocht u onverhoopt een klacht hebben, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen of een email sturen naar klantenservice@binnenvaartwinkel.nl. Wij zullen u zo snel mogelijk te woord staan en  binnen 5 werkdagen contact met u opnemen. Bellen kan uiteraard ook naar onderstaand telefoonnummer. Indien u vindt dat uw klacht niet naar behoren is opgelost of verholpen is kunt u zich beroepen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. U kunt de procedure vinden op www.sgc.nl.  

    Binnenvaartwinkel.nl

    Ringdijk 520B

    2987 VZ Ridderkerk

    Tel: 0180-641155

    Bankrekening: Rabobank 1411.00.907

    Email: klantenservice@binnenvaartwinkel.nl

  • Herroepingsrecht

    Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen, vanaf de eerstvolgende dag na ontvangst van het product. De te retourneren artikelen dienen redelijkerwijs te worden verstuurd naar onderstaand adres. Dit kan bijvoorbeeld via een PostNL Postkantoor. De kosten zijn voor eigen rekening.

    Indien u meer dan alleen het product visueel beoordeeld en daardoor schade toebrengt aan het product, bent u aan sprakelijke voor de geleden schade en zullen wij een waardevermindering toepassen. U mag de producten beoordelen zoals u ook in een winkel gewent bent.

    Verpak uw artikelen in stevig papier, plastic draagtas of in een doos, en sluit uw magazijnbon of naam/adresgegevens bij. Uw aankoopbedrag van het geretourneerde artikel wordt verrekend met uw openstaande betaling of wordt teruggestort op uw rekening. Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen ook de verzendkosten van de heenzending door ons worden vergoed. Terugstorting naar uw rekeing vindt plaats binnen 14 dagen.

    Wilt u ook s.v.p. het onderstaande formulier in uw te retouneren pakket toevoegen s.v.p.

    Formulier herroepingsrecht

    Binnenvaartwinkel.nl
    t.a.v. retouren
    Ringdijk 520B
    2987VZ Ridderkerk
    Nederland

Contact